nightcrawler.webblogg.se

En 23 år gammal nörd och anglofil som dricker för mycket kaffe och låtsas vara djup. Älskar superhjältar men faller alltid för skurken. It's a problem.

Snart är det födelsedagskalas!

Kategori: Fest

 
Jag och Anders firar tillsammans i år. Han fyllde ju 30 den 26:e och jag fyller 20 den 30:e så vi var så fiffiga att vi planerade in ett 50års kalas den 28:e, haha.
 
Gästerna blir: Mamma, Malin, Gordon, Mormor, Gammelmoster Maragreta. Anders mamma, pappa, bror och broderns fru. Sen kanske en av hans kompisar svänger förbi också. Så det blir litet med mysigt.
 
Och en jävlans massa mat. Anders är ju kock, så han har varit helt perfektionistisk med matförberedelserna. Kommer bli skitbra. Jag har varit rätt dålig på att hjälpa till, som vanligt. Har haft sjukt ont i magen, men det är bra nu.
 
Igår kom hela familjen hit och det var supermysigt. Vi gick omkring på Strøget och småshoppade lite.
 
Jag summerar nog kvällen i insta-bilder sen tror jag. Fett hipster yeah!
 
Puss och kram :3

Grillkväll i Köpenhamn 25/7 via Instagram

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 
 

Mot Köpenhamn!

Kategori: Resa

 
Okej jag är sjukt osmart som vanligt. Gick och la mig alldeles för sent igår eftersom jag sköt upp att packa så himla länge. Men jaja, tågresan är ju som valigt 5h 30min så kommer garanterat somna där. Vet fortfarande inte om jag får sno internetstickan, så det är möjligt att jag inte kommer att ha internet men då får jag väl kolla på serier eller något. Det löser sig.
 
Sen ska jag shoppa lite när jag kommer fram. Alltså en present till Anders och inget annat (säger vi!). Har varit så pank att jag inte kunnat köpa något åt honom ännnu och hans födelsedag är fan imorgon haha.
 
Nu ska jag packa ner det sista (datorn typ) och sen dricka kaffe och åka.
 
Vi hörs i Danmark!

En väldigt vacker man. Väldigt vacker.

Kategori: Vackra människor

 
Ville mest se ifall man kunde lägga upp gif's här. Det är mycket viktigt för mig att veta.
Och nu kan ni alla beundra Tom Hiddlestons vackra ansikte. Ehehehe.

Hej jag är sjuk

Kategori: sjuk

Bajskorv.
 
Tänker dö under täcket och titta på Thor för den miljonte gången.
SO MUCH EYECANDY. SO MUCH ANGST.
 
Ehehehe. Men seriöst. Loki är så fin och Thor är som en söt liten teddybjörn. Underbart.
 
Om jag inte blir bättre till imorgon så gråter jag okej. Ska till min älskling ju. <3
 

Whitman är faktiskt bäst.

Kategori: Skrivande och författare

Gilmore Girls, chips och smoothie.

Kategori: sjuk

 
Sitter här i bäddsoffan och skäms lite för att jag inte uträttat någonting medan familjen varit borta. Men idag kan jag faktiskt ursäkta mig med att jag varit sjuk.
 
Eller... sjuk och sjuk. Jag har ont överrallt, fryser konstant men ändå inte och när jag skulle gå till Ica så orkade jag knappt bära hem mjölkpaketet och chipsen jag köpte.
 
Jag knappt orkat röra på mig på hela dagen. Ska se hur jag mår imorgon, jobbar ju på kvällen men vet inte om jag kan. Inte om jag har en till sånhär dag.
 
Åker ju till Köpenhamn på onsdag, har inte tid med att bli sjuk inför det. Fan.
 
Så nu dricker jag kopiösa mängder jordgubbs-smoothie (använde alla mina sista pengar på ingredienser till det he he) och roffar i mig chips medan jag tittar om på andra säsongen av Gilmore Girls. 
 
Blir sjukt förvirrad av Jared Padalecki som heter Dean i denna serie, medan han heter Sam i Supernatural (där hans bror heter Dean). Plus att han är så teeny-tiny man vill bara nypa honom i hans små kinder. Gulleplutt.
 
Sov btw igår från 18:00-22:30 och sen somnade jag vid 2:30 och vaknade idag typ klockan 15:00. I'm not okay.
 
Puss och adjö, nu ska jag gå och mixa till lite mer smoothie...

En random rubrik #1

Kategori: Allmänt

Jag hatar att hitta på rubriker på inlägg. Onödigt och larvigt oftast. Sitter ibland flera minuter och försöker komma på något klyftigt. Det händer sällan. Därför inför jag nu 'En random rubrik #?'. Tar det mer en en minut för mig att komma på vad inlägget ska heta blir det 'En random rubrik #?'
 
Jaja, on with my business.
 
Har haft en sjukt trevlig dag idag. Jobbet gick väldigt fort trots att jag var trött som en idiot och typ höll på att somna vid ett tillfälle och fick ställa mig i självskanningen istället. Bra där.
 
Sen åkte jag till Ängsholmsbadet för att träffa Ankan och Nina, men även en massa andra människor jag aldrig träffat förut och det var supermysigt.
 
Märker verkligen att håller på att bli sjukt anti-social dock, fick tvinga mig själv att åka dit då jag bara ville hem till min dator och kollapsa i soffan. Men nej, det var bra att jag tvingade iväg mig själv, det blev ju precis sådär underbart mysigt som man kunde önska. Måste tvinga ut mig själv mer. Får inte bete mig så i Frankrike för då kommer jag bli ensammast i världen och det vill jag helst undvika. Så det så!
 
 
Åh juste, ville bara nämna att det är 5 år sen Harry Potter and the Deathly Hallows kom ut idag. Fan vad sjukt. Minns det som om det var igår när jag satt där i kön och snart skulle fylla femton och jag fick boken och det är fortfarande en av de finaste dagarna i mitt liv. Fem år sen. Galet.
 
Tjoff. Nu ska jag koka te, läsa en fanfiction och sen sova jävligt gott.
 

Författare är inte direkt människor...

Kategori: Skrivande och författare

Blogg 2.148520359035

Kategori: Allmänt

Jag vet inte hur många gånger jag försökt blogga, men jag vet att jag aldrig lyckas.
 
Men när jag insåg att jag kunde använda Nightcrawler som bloggadress så kunde jag inte motstå att starta en ny blogg. Nightcrawler är episk.
 
Dessutom ska jag snart flytta till Paris och då känns det som om man behöver ha någonstans alla kan stalka en. Heh.
 
Jaja. 
 
Jag jobbar 9:30 imorgon så jag borde sova. Klockan är 1:83 nu. Har ingen vidare lust, men man måste ju.
 
13 arbetspass till och jag är fri. Fantastiskt.
 
Puss och godnatt!