nightcrawler.webblogg.se

En 23 år gammal nörd och anglofil som dricker för mycket kaffe och låtsas vara djup. Älskar superhjältar men faller alltid för skurken. It's a problem.

En jävla massa Parisbilder

Kategori: Fint

 
Eh. Det kommer en update snart. Jag lovar. Ska bara försöka att inte vara så trött först. Jag avslutade Hunger Games trilologin idag. Inte dumt att ta sig igenom tre böcker på sina första två veckor här!
 
Först gick vi till Sacre Coeur, sjukt högt upp.
 


Jag beundrade en massa streetart på vägen upp för backen. Hahah.
 
 
 
 
 
 
 
Nääästan uppe!
 
 
Ah så himla fint :3
 
 
 
UTSIKTEN!!!!!!
 
 
 
 
 
Påväg ner igen!
 
 
 
Lunchdags. Det blev baguette. Hehe. Jag lyckades för första gången beställa något helt på Franska xD
 
 
 
Påväg mot Champs Élysées.
 
 
 
 
Min fina au pair vän, Tyra :D
 
 
 
 
(Nej mamma, den var alkoholfri.)
 
Nu påväg mot St. Michel.
 
 
 
 
(dör så vackert)
 
 
 
 
Här låser man fast sin kärlek och kastar nyckeln i vattnet.
 
 
 
St. Michel at night. (ah okej, klockan 21:00)
 
 
Vin på en uteservering innan vi tog oss hem.
 
 
Supermysigt dag. Såg mycket och gick mycket och dog lite av utmattning när jag kom hem. (Detta var i Lördags :P)
 
Puss <3

Jag är alltid trött

Kategori: Allmänt

 
Känns som det iallafall. Jag orkar liksom inte blogga för att jag är så himla trött på kvällarna att jag somnar på direkten. Och nu har jag inte tid. Måste in till Paris och gå på möte hos Svenska kyrkan för ungdommar som är nyanlända i Paris. Trevligt!
 
Men när jag kommer tillbaka ska jag blogga. För igår var jag också i Paris, HELA DAGEN, och jag tog massa bilder och åh, det var fint!
 
See you soon pals! :D

Jag hatar att cykla

Kategori: Larv

 
Har under min ca 1 och 1/2 vecka här insett att jag verkligen hatar den där cykeljäveln. Det känns som om jag har två stora blåmärken på varje skinka så rumpan smärtar varje gång jag sätter mig på sadeln. Sen så är den här lilla staden gjord av backar, vilket innebär att ena sekunden är det rätt behagligt att sitta på cykeln och svisha ner för en backe medan nästa sekund flåsar man så att man blir blå i fejset. Blir pinsamt svettig också.
 
Idag hade jag dessutom Alice i en barnstol bakpå cykeln eftersom hon inte har skola idag och Jean-Hubert skulle tidigt till jobbet (Marie är på tjänstresa) så vi höll på att komma försent eftersom det blev dubbelt så jobbigt att cykla dit. Längtar inte direkt efter att åka tillbaka och hämta honom. Ugh.
 
Nej nu ska jag och Alice leka lite. Paul slutar 12:00 så vi bör väl åka en sådär 11:20 så att vi inte blir sena. 25 minuter räckte tydligen inte...
 
Har just visat Alice photobooth. Det var en stor hit! ;)
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
sötunge <3

Skype med mina småsyskon

Kategori: Larv

 


 
 
Allt var precis som vanligt där hemma = de brottades. Jag saknar er så sjukt mycket era knäppisar <3

Row row row your boat...

Kategori: Träning

 
Jag tror jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Har nyss tränat lite med roddmaskinen vi har i källaren. Sjuuukt vad jobbigt det var alltså!!!
 
Tid: 15,10 min
Avstånd: 2,1 km
 
Sista tre minuterna var ett rent helvete. Nu är jag lagom mör alltså. Ska sätta mig i badkaret och chilla lite tror jag. Sen... SEN SKA JAG LÄSA CATCHING FIRE!!!!!! (uppföljaren till The Hunger Games som jag var och köpte på Fnac i morse höhö)
 


Ps. Man vet att man kört på bra när man svettas så mycket att det immar på glasögonen Ds.

Veckans tumme, v. 36

Kategori: Larv

 


Motivering: Den vanligaste formen utav tumkonst - heltäckaren. En klassiker inom konstarten som aldrig dör ut.
 

Paris, Je T'aime

Kategori: Fint

 
DFLGLDKGSLKGALKGHDLFKHGLDGH
 
Typ så kan jag beskriva hur det kändes inombords att äntligen få vandra på Paris gator.
 
Vi möttes vid St Michel, tjejgänget från gårdagens poolparty, tillsammans med en tjej som hette Madeleine vars "barn" också går på Lycee International. Vi gick över en bro och tittade bort mot Notre Dame som vi skulle till efter att vi mött upp en till Au Pair, Denise, efter att vi ätit lunch. Så vi gick runt och sökte efter passande ställen i Marais kvarteren (även känt som judarnas och bögarnas kvarter). Sjukt fint var det! Jag var helt sprallig och typ tårögd för jag tyckte det var så fantastiskt och fint och alltså... Paris. 
 
Vi hittade ett mysigt lunchställe och åt goda sallader och sen så gick vi in i en fin liten Vintage affär som sålde massa blandat och mycket märkeskläder. Såg ett par jättefina YSL skor men alltså de var teeny-tiny. Synd! (eller ja, de var säkert svindyra ändå)
 
Sen mötte vi Denise och bar oss av mot Notre Dame. Om jag var exalterad innan så var det ingenting emot hur det kändes nu. Min nördnivå var på topp men ingen hakade på mina Disney referenser. Så himla synd. Det fanns så mycket potential där alltså. Jag ville typ ge mig av och leta efter Quasimodo. Under hela vistelsen inne i katedralen (som var så vacker att jag på riktigt blev helt tårögd och fick en klump i halsen) så hade jag Hellfire som Frollo sjunger i huvudet. Det var lite irriterande faktiskt. Hahahah. Men gud så fint det var.
 
Efter det var vi galet fikasugna och gav oss av på jakt efter ett passande fik. Vi hamnade tillbaka vid St Michel för efter fikat skulle vi ta oss hem och vi avslutade den underbara dagen med Crêpes med Nutella i (nutella och kokos för mig). Dog lite för att det var så gott och franskt och vackert. 
 
Sen åkte jag hem och hann precis med sista bussen mot Chambourcy. Och nu har jag läst ut The Hunger Games. Behöver jag säga mer än att jag tänker bege mig till Fnac vid 10 imorgon och köpa uppföljaren? DBFLDBGLDFBGLKDG.
 
Nu tänker jag lägga upp fett med bilder så att ni alla kan dö lite av avundsjuka. God natt och sov gott <3
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Här måste jag bara inflika och säga att detta är en människa. Coolaste snubben i stan!)
 
 
 

Trött tjej efter Poolparty deluxe

Kategori: Fest

 
Hahah, åh har haft en toppendag. Men jag är så himla trött att jag inte orkar skriva jättelångt om det. Tyvärr.
 
Men imorse så åkte hela familjen iväg till barnens skola på öppet hus och minglade runt. Ytterst trevligt. Bara det att två personer trodde att jag var Alices mamma. Hjälp! Vart finns anti-age crémen? Ser jag så gammal ut? Det var lite hemskt, men jaja. Sen minglade vi oss hemmåt och jag läste The Hunger Games ett litet tag (nu är den snaaaart slut) och sen vid 14:30 så var det dags att åka iväg på poolparty.
 
Partyt ägde rum hos Pauls och Alices kompisar Timeo och Joyia (tror att det stavas så haha) och de bor i ett jääääättestort hus med en ääääännu större trägård och med pool och allt. Detta finns ute på en privat liten Ö i Seine en kvart från Chambourcy. VÄLDIGT FINT. På detta party fanns även tre andra Au Pairer: Linnea, Maria och Amanda (som är Au Pair i familjen vi var hos) som jag träffat innan. Linnea har jag också träffat en snabbis innan, på flygplatseni Paris faktiskt då vi tydligen åkte med samma plan och kom hit samma dag! 
 
Vi hade iallafall väldigt trevligt och imorgon har vi bestämt att vi alla ska ses i Paris för att äta lunch och gå på äventyr. Så äntligen får jag komma ut till storstaden och dessutom med lite tjejkompisar! Härligt! 
 
Ja nej gud jag är alldeles för trött för att gå in på detaljer. Ska sova nu så att jag inte försover mig imorgon. Det vore rätt failat.
 
Åh juste! Tyckte det var så härligt nu precis innan jag skulle upp till mitt rum så gick jag förbi Maries och Jean-Huberts arbetsrum och får se en skymt av Maries datorskärm. Hmmm... Jag kliver in och ser att både hon och Jean-Hubert sitter och spelar Diablo tillsammans! Så himla fint! Länge leve nördar!!!
 
Nattinatt.