nightcrawler.webblogg.se

En 23 år gammal nörd och anglofil som dricker för mycket kaffe och låtsas vara djup. Älskar superhjältar men faller alltid för skurken. It's a problem.

Paris, Je T'aime

Kategori: Fint

 
DFLGLDKGSLKGALKGHDLFKHGLDGH
 
Typ så kan jag beskriva hur det kändes inombords att äntligen få vandra på Paris gator.
 
Vi möttes vid St Michel, tjejgänget från gårdagens poolparty, tillsammans med en tjej som hette Madeleine vars "barn" också går på Lycee International. Vi gick över en bro och tittade bort mot Notre Dame som vi skulle till efter att vi mött upp en till Au Pair, Denise, efter att vi ätit lunch. Så vi gick runt och sökte efter passande ställen i Marais kvarteren (även känt som judarnas och bögarnas kvarter). Sjukt fint var det! Jag var helt sprallig och typ tårögd för jag tyckte det var så fantastiskt och fint och alltså... Paris. 
 
Vi hittade ett mysigt lunchställe och åt goda sallader och sen så gick vi in i en fin liten Vintage affär som sålde massa blandat och mycket märkeskläder. Såg ett par jättefina YSL skor men alltså de var teeny-tiny. Synd! (eller ja, de var säkert svindyra ändå)
 
Sen mötte vi Denise och bar oss av mot Notre Dame. Om jag var exalterad innan så var det ingenting emot hur det kändes nu. Min nördnivå var på topp men ingen hakade på mina Disney referenser. Så himla synd. Det fanns så mycket potential där alltså. Jag ville typ ge mig av och leta efter Quasimodo. Under hela vistelsen inne i katedralen (som var så vacker att jag på riktigt blev helt tårögd och fick en klump i halsen) så hade jag Hellfire som Frollo sjunger i huvudet. Det var lite irriterande faktiskt. Hahahah. Men gud så fint det var.
 
Efter det var vi galet fikasugna och gav oss av på jakt efter ett passande fik. Vi hamnade tillbaka vid St Michel för efter fikat skulle vi ta oss hem och vi avslutade den underbara dagen med Crêpes med Nutella i (nutella och kokos för mig). Dog lite för att det var så gott och franskt och vackert. 
 
Sen åkte jag hem och hann precis med sista bussen mot Chambourcy. Och nu har jag läst ut The Hunger Games. Behöver jag säga mer än att jag tänker bege mig till Fnac vid 10 imorgon och köpa uppföljaren? DBFLDBGLDFBGLKDG.
 
Nu tänker jag lägga upp fett med bilder så att ni alla kan dö lite av avundsjuka. God natt och sov gott <3
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Här måste jag bara inflika och säga att detta är en människa. Coolaste snubben i stan!)
 
 
 

Kommentarer

  • malin säger:

    OMG jag dör nästan av avudsjuka!!!
    Jag vill också se Notre Dame!! :((((((((

    Love U

    Svar: Haha ja det är otroligt fint! Vi får gå dit när du kommer och hälsar på mig hehe :3 då kan vi gå upp i tornet också! Älskar dig sötunge <3
    nightcrawler.webblogg.se

    2012-09-02 | 23:58:50
    Bloggadress: http://ericson.spotlife.se
  • Josie (mobilen ville rättstava till "kosor") säger:

    Åh, Angie, jag måste komma och hälsa på dig! Fan så fint det ser ut. Jag måste! Ska börja spara pengar fr.o.m. oktober (förutsatt att jag får tag i ett nytt jobb, eheh)! Jag saknar dig! Pusssss :*<3

    Svar: JA! KOM TILL MIG MIN ÄLSKADE JOSEI <3 <3 <3 puss min saknade <3
    nightcrawler.webblogg.se

    2012-09-05 | 11:25:44

Kommentera inlägget här: